Nebolestivé bradavky a dojčenie - ako na to?

Kategórie
 
 
 
Nebolestivé bradavky a dojčenie - ako na to?
Petite&Mars Easy 2019 AKCIAod 103,50
20.6.2019
 
 
 
 

Nebolestivé bradavky a dojčenie - ako na to?

Keď ste prvorodičkou a začnete dojčiť, malá citlivosť bradaviek je normálna. Pri prisatí vášho dieťatka môžete pocítiť mierny nepríjemný pocit a taktiež keď sa vaše materské mliečko spustí do pusinky malého bubíka. Táto mierna bolesť je bežná a mala by ísť postupne preč, tým že budete pokračovať v pravidelnom kojení. Ako bude plynúť čas, dojčenie sa stane pohodlnejšou a príjemnejšou činnosťou, ktorú si začnete aj vychutnávať. Samozrejme existujú prípady, kedy to tak bohužiaľ aj nie je. Niekedy sa dojčenie skomplikuje a vaše bradavky vás môžu začať bolieť.
Problém bolestivých bradaviek sa môže rozvinúť z mnohých dôvodov, vrátane konštantného zlého prisatia dieťatka, nepoužívania správnej odsávačky mlieka alebo infekcie. Bolestivé bradavky môžu následne viesť k zhoršenému prúdeniu mliečka, čo sa môže prejaviť jeho nízkym prívodom alebo môžu eventuálne spôsobiť až jeho úplné predčasné odstavenie. Z týchto dôvodov je optimálne sa vyvarovať bolestivým bradavkám ešte predtým, ako by vám mohli začať takéto potenciálne ťažkosti. Tu je zopár osvedčených spôsobov, ako nato:

1.Správne prisatie dieťatka

Dobré prisatie dieťatka je kľúčom k úspešnému dojčeniu a taktiež pomáha predchádzať bolestivým bradavkám. Pri správnom prisatí by drobček mal mať v ústočkách celú bradavku a taktiež aj jej okolie. Bradavka by mala byť umiestnená dostatočne hlboko v ústočkách. Ak sa váš malý pokladík na bradavku len zavesí, cesta medzi citlivými bradavkami a bolestivými bradavkami bude skutočne krátka. V konečnom dôsledku sa to prejaví v konštantne hladnom a nevrlom dieťatku, keďže nebude mať dostatok svojho vytúženého pokrmu.

2.Zmäkčenie pŕs na správne prisatie

Vaše prsia by nemali byť napäté, keďže to môže znáročniť správne prisatie ústočiek na bradavku. Z tohto dôvodu môžete preto pred každým kŕmením odstrániť trochu mlieka, aby sa tkanivo vašich pŕs doslova "zmäkčilo". Mäkšie prsia umožnia jednoduchšie prisatie a dojčenie pôjde jedna radosť.

3.Dojčenie dieťatka každé 2-3 hodiny

Novorodenci majú malé žalúdky a preto je optimálne kŕmiť drobčeka po malých dávkach vo väčšej frekvencii počas dňa. Dlhšie pauzy medzi jednotlivými dojčeniami môžu spôsobiť, že vaša ratolesť veľmi vyhladne a kvôli tomu bude agresívnejšie sať mliečko. Dlhé čakanie medzi kŕmeniami môžu spôsobiť aj to, že prsia nebudú plnohodnotne pripravené na ďalšiu "mliečnu nádielku". Vo všeobecnosti sa odporúča dojčiť každé 2-3 hodinky.

4.Zdravá pokožka okolia bradaviek

Pri starostlivosti o svoje bradavky a prsia vo všeobecnosti by ste sa mali vyhnúť používaniu akýchkoľvek dráždivých mydiel a gélov, ktoré môžu spôsobiť vyschnutie a popraskanie pokožky v tejto oblasti, ktorá je veľmi citlivá.

5.Meňte často svoje prsné vložky


Myslite na to, že je potrebné udržiavať vaše prsia, podprsenku a prsné vložky čisté a suché. Každý deň si meňte kojeneckú podprsenku a meňte ju taktiež vždy, keď sa namočí alebo znečistí. Netreba však zabúdať ani na menenie prsných vložiek. Ak by ste ich totiž ponechali na svojej pokožke dlhší čas, môžu sa na nej vytvoriť vhodné podmienky pre rast mikroorganizmov. Následný rast baktérií a kvasiniek môže spôsobiť bolesť bradaviek a taktiež rôznorodé infekcie.

6.Opatrnosť pri odstraňovaní dieťatka z prsníka

Keď sa vaše dieťatko pri dojčení dobre prisaje, vytvára to pevné spojenie medzi ústočkami a prsníkom. Na konci kŕmenia však treba počkať dokým dieťatko prestane sať bradavku, neodporúča sa ju vyťahovať dieťatku nasilu, keďže to môže spôsobiť bolesti a v najhoršom prípade aj poškodenie samotných bradaviek.

7.Šetrnosť s odsávačkou mlieka

Odsávačku treba využívať správne, je potrebné nájsť vhodnú veľkosť a takú, ktorá vám bude pohodlná. Nepreháňajte to s rýchlosťou odsávania, keďže to môže znova viesť k bolesti bradaviek. Odporúčame preto najskôr začať zľahka a potom postupne zvyšovať rýchlosť podľa potreby.
 
 
 
Reklamné okno
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia